V4RR

MOTOR

Motortyp: Norton 72­graders vätskekyld V4, 1200cc.               

Kedjedrivna kammar med mellanväxel för

reducerad motorhöjd Titan insugningsventiler. slirkoppling

Slagvolym: 1200cc                                                                          

Kylsystem: Vätskekyld                                                 

Borrning x Slag: 82mm x 56.8mm

Bränsleinsprutning:

 Elektronisk bränsleinsprutningssystemet.

Ständigt variabelt inlopp. 8­ bränsleinjektorer.

Fullt drive­by­ wire­system oberoende av främre och bakre

cylinderbankarna för ultimat kontroll och känsla


Kompressionsförhållande: 13,6: 1

Effekt: 200 hk + @ 12,500rpm

Vridmoment: 130 Nm @ 10,000rpm

 Euro 4:  Full överensstämmelse inklusive oljetermostat, knack sensorer,                   sekundär lufttillförsel och EVAP

Bränsleförbrukming & CO2: TBA

ELEKTRONISK UTRUSTNING

Instrument: Fyrfärg 7­tums HD­-skärm med flera funktioner. Motorläge justerbart inklusive: Väg, Sport, och Pro-­Race

Quickshift: Fullt Quickshiftsystem

Elektroniska hjälpmedel: Multi­inställning Tractioncontrol, wheeliekontroll, launch control och farthållare. Använder sexstegs Inertial Measurement Unit (IMU)

Inbyggda dataloggar: Full dataloggningsfunktion inklusive: varvtider, max lutningsvinkel, max hastighet, max gaspådrag och max bromskraft

Motor lägen: Väg, Sport, Pro­-Race Tändning: Keyless tändningssystem

Belysning: Full LED-­belysning system med super ljusa halvljus och helljus, varselljus, baklyktor och körriktningsvisare

 

CHASSI

Typ: Aluminium dubbelrörschassi, gjutna stödben och headstock, polerade rör. Motorn fungerar som ett konstruktionselement

Justerbar geometri: Chassiet är fullt justerbar inklusive svingarmspivot och justerbar vinkel.

23,9 graders styrhuvudvinkeln som standard set­up

Svingarmen: Stagad och undermonterad enkelsidig gjuten svingarm. 570mm lång, som utvecklats i samarbete med SG5 TT racer

Hjulbas: 1430mm

Torrvikt: 179kg

Övrigt: Chassidesign utvecklades på världens mest rigorösa racerbana ­ Isle of Man TT. Geometrin, viktfördelning och ergonomi testades alla och utvecklas på SG5 TT racer som slutade sjua på Superbike TT och uppnådde en 210,8 km/h i medelhastighet per varv 2016 i händerna på australiska föraren David Johnson

Fjädring fram: Öhlins NIX30 system framgaffel fullt justerbar

Bakhjulsupphängning: Öhlins TTXGP Norton anpassad fullt justerbar stötdämpare

Styrdämpare: Öhlins

Gaffelkronor: CNC-bearbetade

Framhjul: 120/70-17 på smidd aluminiumfälg

Bakhjul: 200/55-17 på smidd aluminiumfälg

Frambroms: 2 x 330mm full flytande skivor. Radiellt monterade Brembo monoblock bromsok. Brembo skivor och Brembo huvudcylinder ­

Bakbroms: Enkel 245mm skiva. Brembo bromsok och huvudcylinder

STYLING 

Bodywork: Full carbon­fibre.

Bränsletank: Underseat MotoGP­style 18­litre fuel tank helt i kolfiber, med Kevlar förstärkning och kemiskt behandlad insida för att motstå bränslet

Fotstöd: Smidda fotstöd, hälskydd i kolfiber .

OPTIONAL 

Titan race system med eftermarknadsjustering, c:a 8kg lättare och 10 hk+ som tillbehör ­

Observera: RACEAVGASSYSTEMET ÄR INTE GODKÄNT FÖR GATBRUK

Krom Race Replica karosseri

Kolfiber BST hjul