MOTOR
Motortyp: Norton 72graders vätskekyld V4, 1200cc.
Kedjedrivna kammar med mellanväxel för
reducerad motorhöjd Titan insugningsventiler. slirkoppling
Slagvolym: 1200cc
Kylsystem: Vätskekyld
Borrning x Slag: 82mm x 56.8mm
Bränsleinsprutning:
Elektronisk bränsleinsprutningssystemet.
Ständigt variabelt inlopp. 8 bränsleinjektorer.
Fullt driveby wiresystem oberoende av främre och bakre
cylinderbankarna för ultimat kontroll och känsla
Kompressionsförhållande: 13,6: 1
Effekt: 200 hk + @ 12,500rpm
Vridmoment: 130 Nm @ 10,000rpm
Euro 4: Full överensstämmelse inklusive oljetermostat, knack sensorer, sekundär lufttillförsel och EVAP
Bränsleförbrukming & CO2: TBAELEKTRONISK UTRUSTNING
Instrument: Fyrfärg 7tums HD-skärm med flera funktioner. Motorläge justerbart inklusive: Väg, Sport, och Pro-Race
Quickshift: Fullt Quickshiftsystem
Elektroniska hjälpmedel: Multiinställning Tractioncontrol, wheeliekontroll, launch control och farthållare. Använder sexstegs Inertial Measurement Unit (IMU)
Inbyggda dataloggar: Full dataloggningsfunktion inklusive: varvtider, max lutningsvinkel, max hastighet, max gaspådrag och max bromskraft
Motor lägen: Väg, Sport, Pro-Race Tändning: Keyless tändningssystem
Belysning: Full LED-belysning system med super ljusa halvljus och helljus, varselljus, baklyktor och körriktningsvisare
CHASSI
Typ: Aluminium dubbelrörschassi, gjutna stödben och headstock, polerade rör. Motorn fungerar som ett konstruktionselement
Justerbar geometri: Chassiet är fullt justerbar inklusive svingarmspivot och justerbar vinkel.
23,9 graders styrhuvudvinkeln som standard setup
Svingarmen: Stagad och undermonterad enkelsidig gjuten svingarm. 570mm lång, som utvecklats i samarbete med SG5 TT racer
Hjulbas: 1430mm
Torrvikt: 179kg
Övrigt: Chassidesign utvecklades på världens mest rigorösa racerbana Isle of Man TT. Geometrin, viktfördelning och ergonomi testades alla och utvecklas på SG5 TT racer som slutade sjua på Superbike TT och uppnådde en 210,8 km/h i medelhastighet per varv 2016 i händerna på australiska föraren David Johnson
Fjädring fram: Öhlins NIX30 system framgaffel fullt justerbar
Bakhjulsupphängning: Öhlins TTXGP Norton anpassad fullt justerbar stötdämpare
Styrdämpare: Öhlins
Gaffelkronor: CNC-bearbetade
Framhjul: 120/70-17 på smidd aluminiumfälg
Bakhjul: 200/55-17 på smidd aluminiumfälg
Frambroms: 2 x 330mm full flytande skivor. Radiellt monterade Brembo monoblock bromsok. Brembo skivor och Brembo huvudcylinder
Bakbroms: Enkel 245mm skiva. Brembo bromsok och huvudcylinder
STYLING
Bodywork: Full carbonfibre.
Bränsletank: Underseat MotoGPstyle 18litre fuel tank helt i kolfiber, med Kevlar förstärkning och kemiskt behandlad insida för att motstå bränslet
Fotstöd: Smidda fotstöd, hälskydd i kolfiber .
OPTIONAL
Titan race system med eftermarknadsjustering, c:a 8kg lättare och 10 hk+ som tillbehör
Observera: RACEAVGASSYSTEMET ÄR INTE GODKÄNT FÖR GATBRUK
Krom Race Replica karosseri
Kolfiber BST hjul